Košík Šipka Vstupte do e-shopu

Finále ETCC

Poslední víkend sezóny Evropského poháru cestovních vozů hostil Autodrom Most.
Po těsné sobotní kvalifikaci musel Petr Fulín čelit útokům tří soupeřů, po třetím
místě v prvním závodě dokázal český jezdec druhé klání ovládnout a slaví třetí titul
v ETCC v kariéře.
Nevyzpytatelné podmínky na severozápadě Čech provázely celý závodní víkend,
od pátečních jízd bylo jasné, že hledat nastavení nebude nic snadného. I sobotní
kvalifikaci ovlivnily proměnlivé podmínky, Petru Fulínovi nakonec chyběla jediná
tisícina k první řadě na startovním roštu prvního nedělního závodu. V něm se sice
Fulda dokázal po několika úspěšných manévrech dostat do čela, poté ale přišel
náraz zezadu od soupeře bojujícího o titul. Ačkoliv byl Igor Stefanovski za svůj
manévr potrestán, Fulda přišel o vedoucí pozici a musel se spokojit se třetím
místem. Díky penalizaci závodníka před sebou nakonec bral český jezdec druhou
příčku. S ohledem na intenzitu kontaktu ale bylo i pódiové umístění dobrým
výsledkem.
Do druhého závodu vstupoval český jezdec "chudší" o jednoho soupeře v boji
o celkový primát, Norbert Nagy a Christjohannes Schreiber byli ale velmi blízko,
a to i na roštu. Krátce po startu se Fulda dokázal probojovat na třetí příčku
a kontroloval pozici zajišťující body potřebné pro titul. Po kolizi jezdců před ním
Fulda dokázal využít situace, dostal se do čela a před sebe už nikoho nepustil:
"Celý víkend byl velmi vydařený, ale vlastně celou sezónu jsme si užili,
bylo to místy až infarktové, hlavně tady v Mostě, ale zvládli jsme to. Musím
poděkovat týmu, který odváděl skvělou práci celý rok a samozřejmě
musím vyjádřit velké díky fanouškům, kteří navzdory ošklivému počasí
dorazili, bylo jich hodně a podpora byla cítit."
Fuldův titul nebyl během víkendu podtržen pouze jeho vítězstvím v posledním
měření sil sezóny, velmi dobře jel také Petr Fulín junior, který se při své premiéře
v ETCC blýsknul šestým a čtvrtým místem: "Víkend byl komplikovaný, protože
ještě tři dny před startem jsem nevěděl, že doopravdy pojedu. Proměnlivé
podmínky také nebyly ideální na poznávání auta, spíš jsem musel
poznávat limity trati. Věděl jsem, kdo jede se stejnou specifikací vozu
a snažil se podle toho řídit, v prvním závodě se jelo dobře a získal jsem
čtyři pozice. Chtěl jsem co nejdál od osmého místa, protože jsem nechtěl
startovat úplně v čele, nakonec jsem ve druhém závodě dojel čtvrtý.
Před víkendem bych takové umístění bral, ale když jsem viděl, jak jsme
byli všichni v časech v pár desetinách na kolo, říkal jsem si, že by bylo fajn
být na stupních vítězů s tátou, ale i tak jsem určitě spokojený."
"Před synem musím smeknout, jel se starší specifikací, která měla být
zhruba o sekundu na kolo pomalejší, ale navzdory tomu i navzdory pauze
jel skvěle, nebyli jsme nijak domluveni, ale na trati jsme si dokázali
vyhovět, prostě pro mě to byla dnes speciální chvíle: Jeli jsme doma,
se synem na trati a úspěšně pro titul," dodává k výkonu Fuldy juniora jeho
otec. V závodech se představili také další dva jezdci Fullin Race Academy: Petr
Čížek a Maciej Laszkiewicz při svém debutu v sérii obsadili v obou závodech
11. a 12. místo.
Čtyřicetiletý Petr Fulín se po dvouletém čekání vrací na evropský trůn, po loňské
trpké prohře vinou týmové režie soupeřů se na domácí trati mohl tentokrát radovat
ze svého třetího titulu. "Měli jsme v sezóně slabší chvíle jako třeba
Hungaroring, kdy se nám nepovedlo nastavení, ale celkově všechno
fungovalo jako dobře namazaný stroj a mám z toho velkou radost," uzavírá
své bezprostřední dojmy Petr Fulín.

NEWSLETTER

Napište nám svůj email a my vás budeme informovat o aktuálních akcích a slevách

REFERENCE

Ford
Opel
Škoda
Volkswagen
Bentley
BMW
Dacia
Hynundai
Kia
Mercedes Benz
Peugeot
Porsche
Renault

KONTAKTY

K provozování webu www.toplac.cz využíváme takzvané cookies. Cookies jsou soubory sloužící k přizpůsobení obsahu webu, k měření jeho funkčnosti a obecně k zajištění vaší maximální spokojenosti. Používáním tohoto webu souhlasíte se způsobem, jakým s cookies nakládáme.