Košík Šipka Vstupte do e-shopu

Unikátní BMW i3 a i8

Tuzemskému zastoupení BMW se podařil zajímavý kousek - nechalo nalakovat zlato-černým lakem modely i3 a i8, které následně vydraží na dobročinné účely Nadace Dagmar a Václava Havlových VIZE 97.

  

Vyvolávací cena za oba vozy činí 10 miliónů korun a samotná aukce proběhne ještě letos. BMW by rádo, aby se o Starlight Edition mluvilo po celém světě, a proto oba modely absolvují nejenom kolečko po České republice (k vidění budou v Brně nebo v Karlových Varech v rámci filmového festivalu), ale přepokládá se, že německá automobilka o zprávě bude informovat na svých globálních mediálních stránkách a „česká” i3 a i8 tak „obletí celý svět”.

bmw i3 a i8Samotný nápad vytvořit tuto edici měla Jana Dvořáková, manažerka elektrických bavoráků. Celou akci muselo schválit vedení firmy  v Mnichově, a když vezmete v potaz, jaký je to kolos, po celém světě v něm pracuje 125 tisíc lidí, nemohlo to být nic jednoduchého.

 Kolik zlata bylo použito, firma tají 

Oba vozy jsme si prohlédli naživo v prostorech bývalé šroubárny v Libčicích nad Vltavou a musíme říci, že přechod z černé do zlaté je  kouzelný. Navíc černá barva dokonce není součástí nabídky standardní i8 (Frozen Black je šedivá). Při bližším pohledu na zlatý lak uvidíte  jeho drobné kapičky. A podle designéra Zoltana Matušky jsou jich statisíce.

Lak skutečně obsahuje 24karátové zlato, autoři hovoří o nanesení „zlatého prachu”. Abychom byli absolutně přesní: použité zlato od  německé  společnosti Liebscher Blattgold ve formě zlatého prachu má ryzost 23,75 karátu.

Barvu navrhl a společně s lakýrníkem Miroslavem Špičákem zhotovil designér Zoltán Matuška. Oba vozy jsou nalakovány ve stejných  odstínech.  Nástřik probíhal prostřednictvím firmy Toplac v lakovně u Jesenice, zajímavé je, že naneseno bylo deset vrstev laku – šest  vrstev  barvy a čtyři  vrstvy zlatého prachu.

 

Vyvolávací cena 10 miliónů 

Kolik zlata bylo použito, nám ale tiskový mluvčí David Haidinger neprozradil. „Bude to jedno z tajemství, které bude znát jenom příští majitel,” uvedl na náš dotaz.

Zlatá barva je použita rovněž uvnitř, ovšem jen v míře nezbytně nutné. Lakovány tak jsou výdechy ventilace, středový panel nebo kroužek loga na volantu a prahové lišty. Obě auta mají plaketu „one of one”, žádná další už oficiálně nikdy nevzniknou. Technika zůstala zcela totožná jako v sériovém provedení.

 

 

A proč název Starlight (z angl. svit hvězd)? Přechod barev prý připomíná svítící hvězdy noční oblohy. Případný zájemce si musí koupit obě auta najednou, zvlášť je BMW neprodá. Za kolik se nakonec prodají, je v oněch několikrát zmíněných hvězdách. Ale tipujeme, že zájem bude mimořádný.

 

zdroj: www.novinky.cz

NEWSLETTER

Napište nám svůj email a my vás budeme informovat o aktuálních akcích a slevách

Odesláním emailu souhlasíte s podmínkami osobních údajů.

REFERENCE

Ford
Opel
Škoda
Bentley
BMW
Dacia
Hynundai
Kia
Mercedes Benz
Peugeot
Porsche
Renault

KONTAKTY